Skrypt forum został zaktualizowany. W przypadku problemów z logowaniem prosimy o skorzystanie z opcji Nie pamiętam hasła.

Sole i pytanie

Rośliny i glony to "naczynia połączone". Jak je pielęgnować (usuwać). Ciekawostki...

Moderator: Administracja

ODPOWIEDZ
thomson
Posty: 45
Rejestracja: 05 lut 2017, 14:08
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Sole i pytanie

Post autor: thomson »

Jestem początkujący w solach do akwarium. Mam takie małe pytanie.
Skorzystałem z kalkulatora zulixa. Mam z nim mały problem. Prosze się nie śmiać.

Jeśli docelowo chciałbym mieć 15 mg potasu w akwarium, więc co mam wpisać w komórce "ile chce"? No bo w akwarium mam np. 8 mg potasu i jesli chce mieć 15 mg potasu(docelowo) to czy w komórce "ile chce" wpisuje różnice którą mam uzupełnić czyli 7 mg potasu czy po prostu od razu wpisuje 15 mg?

P.S.

Witam wszystkich. Mam na imię Tomasz. Mam roślinne 112 litrów. Chciałbym spróbować swoich sił z solami.
Awatar użytkownika
zulix
Posty: 18907
Rejestracja: 02 paź 2009, 12:05
Imię: JAro
Lokalizacja: Rzeszów
Akwarium: ni ma
Płeć:
Wiek: 59

Post autor: zulix »

W kalkulatorze wpisujesz jaką chcesz dawać do zbiornika dawkę tygodniową.
Dawka tygodniowa nie do końca jest tym samym co "stała" ilość w wodzie. Rośliny pobierają nawozu cały czas. Stąd tego nie policzysz.
Jeśli rzeczywiście byś tak chciał to musiałbyś sprawdzić zużywanie potasu przez rośliny. Jeżeli wyjdzie Ci, że rośliny pobierają np. 2 mg/l dziennie to będziesz musiał dawać właśnie taka dawkę dzienną po wcześniejszym wyrównaniu ilości potasu do założonej przez Ciebie.
Wtedy używasz opcji "2. Kalkulator do obliczana dawek dodawanych przez nawozy" abyś mógł "dołożyć" nawozu jako pojedynczą dawkę. Opcja "1. Kalkulator do tworzenia typowego nawozu na podstawie zadanych dawek tygodniowych" dotyczy codziennego dozowania i jest liczona "na tydzień.