Skrypt forum został zaktualizowany. W przypadku problemów z logowaniem prosimy o skorzystanie z opcji Nie pamiętam hasła.

Krewetkarium 35x35x30

Problem z doborem komponentów i pytania ogólne

Moderator: Administracja

ODPOWIEDZ
MatuDesu
Posty: 2
Rejestracja: 28 maja 2015, 23:46
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Krewetkarium 35x35x30

Post autor: MatuDesu »

KREWETKARIUM

Witam,
jestem początkującym akwarystą (24 lata) (to moje 2 akwarium /*właściwie to 1 bo kuli z bojownikiem nie powinienem liczyć*/).
Dlaczego wybrałem krewetki... nie wiem jakoś tak kojąco wyglądają i ogólnie hobby wydaje się być interesujące.
Przeczytałem parę internetowych poradników w tym:
http://www.hodowlakrewetek.pl/krewetkarium
http://aquajura.pl/viewtopic.php?f=28&t=320
http://www.benibachi.pl/jak-zacz%C4%85%C4%87-s-6.html (bardzo podobało mi się podejście autora - zdjęcia, opis, kalkulacje)
http://www.krewetkarium.com/?p=204 (ogólne informacje)

bardzo zależy mi na opinii eksperta lub osoby która hoduje krewetki

Czego się boje:
1.wydaje mi się, że wewnętrzny sprzęt zajmie sporo miejsca i przytłoczy wnętrze akwarium swoim ogromem.
2.nie wiem jak rozrastają się podane rośliny (oraz czy są odpowiednie) a nie chce by moje akwarium zamieniło się w dno jeziora i wybuchło glonami, trawami, sinicami itp.
3.utrzymanie czystości i parametrów wody (zależy mi na krystalicznie czystej wodzie i optymalnych parametrach /*jakie testy wybrać, podstawowy pakiet 6 testów za 50 zł?*/).
4.kiedy mogę wrzucić krewetki do przygotowanego akwarium /*2-3 tyg? podobno woda musi dojrzeć czy coś takiego ^^ */
5.jak zaaklimatyzować krewetki, powoli dolewać wody z akwarium do pojemnika w którym przechowywane były krewetki czy z biegu "chlup" do wody nic im nie będzie?"
6.mam nadzieje że krewetki (kolor żółty/YELLOW) nie wtopią się w otoczenie (dlatego wybrałem ciemne podłoże oraz stosunkowo ciemne rośliny (tak mi się wydaje) /*kontrast musi być*/)
Moja konfiguracja:

Podłoże - BENIBACHI SOIL Powder 5kg - 109 zł