Skrypt forum został zaktualizowany. W przypadku problemów z logowaniem prosimy o skorzystanie z opcji Nie pamiętam hasła.

Malawi w 160l dobór obsady,

Moderator: Administracja

ODPOWIEDZ
kwadratos
Posty: 1101
Rejestracja: 11 paź 2009, 19:32
Imię: Michał
Lokalizacja: Rzeszów
Akwarium: 54 na nowo
Płeć:
Wiek: 33

Malawi w 160l dobór obsady,

Post autor: kwadratos »

Jestem bardzo bardzo początkujący w tym temacie jednak chciałbym zacząć przygodę z tym biotopem, więc proszę bardziej doświadczonych o radę dotyczącą możliwych obsad w 160 litrach. Osobiście myślałem o pyszczakach Saulosi - coś do tego można by jeszcze dobrać w tym litrażu ?
Awatar użytkownika
MariooT
Posty: 1037
Rejestracja: 16 paź 2009, 21:59
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Rzeszów
Akwarium: 250L Amazonia
Płeć:
Wiek: 44

Post autor: MariooT »

O proszę ;)
Saulosi są średnio agresywne i do nich polecam Ci spokojne pyszczaki takie jak pseudotropheus socolofi (pyszczak błękitny), labidochromis caeruleus (pyszczak yellow) lub Iodotropheus sprengerae (Pyszczak rdzawy). Saulosi, rdzawy, yellow są z roślnożernej grupy Mbuna uznawane jako przyszczaki wszytkożerne, pozostałe pysie z tej grupy to roślinożercy i próba karmienia innym pokarmem prowadzi do niebezpieczeństwa powstania Bloat. Dlatego przy dobrze obsady zwróć uwagę też na ten szczegół. Ja trzymałem socolofi i aulonocare (typowy mięsożerca) jednak karmiłem w większym stopniu spiruliną i hikari child excel
kwadratos
Posty: 1101
Rejestracja: 11 paź 2009, 19:32
Imię: Michał
Lokalizacja: Rzeszów
Akwarium: 54 na nowo
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: kwadratos »

a jaka mogła by być ilość poszczególnych pyszczaków z poszczególnych gatunków - dodać mogę że będą liczne kryjówki w szczelinach skalnych,
czy 1+3 saulosi oraz 1+3 rdzawego będzie ok? :)
Awatar użytkownika
MariooT
Posty: 1037
Rejestracja: 16 paź 2009, 21:59
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Rzeszów
Akwarium: 250L Amazonia
Płeć:
Wiek: 44

Post autor: MariooT »