Skrypt forum został zaktualizowany. W przypadku problemów z logowaniem prosimy o skorzystanie z opcji Nie pamiętam hasła.

Zbijanie gh i kh kationitem

Wszystko na temat wpływu parametrów wody na obsadę roślinną i zwierzęcą i możliwości korekty wartości tych parametrów

Moderator: Administracja

Awatar użytkownika
justfilied233
Posty: 4989
Rejestracja: 19 paź 2009, 14:39
Imię: Dominik
Lokalizacja: Sędziszów Młp.
Akwarium: 160l,126l,45l
Płeć:
Wiek: 30

Zbijanie gh i kh kationitem

Post autor: justfilied233 »

Jestem w tym temacie zielony jak sałata na wiosnę :P
Czy może mi ktoś kto się już w to bawił napisać jak to zrobić w domu (kationit kupię ) tylko jak tą wodę przez niego przepuścić, jak on w ogóle wygląda.

No chyba że są inne sposoby (oprócz RO).
kh- daje coś czy nie bardzo i lepiej tego nie brać bo już od dwóch osób słyszałem że lepiej RO albo kationit.
Awatar użytkownika
truteen
Posty: 315
Rejestracja: 16 lis 2009, 23:32
Imię: Marcin
Lokalizacja: Już Zaczernie
Akwarium: 112 reaktywacja
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: truteen »

Najlepiej TWO zbić kationitem regenerowanym NaCl a węglanową kwasem....
Jak nie chcesz się bawić w kwas - ładować go do wody - (ryzykowne i trochę pomiarów) to są dwa typy kationitów - regenerowany HCl (zbija TWO i TWW) i regenerowany NaCl do (TWO)
Njalepiej zbić wszystko i potem domieszać kranexa więc...
Ja to robię tak że mam trzy baniaki - 2x po 5 l w których mam kationity i to sobie stoi kilka dni w tych banieczkach od czasu do czasu jak przechodzę to zamieszam i potem razem sobie zlewam do baniaka 30l - pomiar - wychodzi 2do4 węglanowej i 6-8 ogólnej ale to już za którymś razem za pierwszym jest 0 i zero dla obu twardości - potem ew. dolewka kranexa w zależności do którego akwa idzie woda
myślę że 4-5 cykli można użyć potem potrzebna regeneracja kationit wsadzam w kwas solny 10 % na godzinę dwie mieszając od czasu...


Dobre przepłukanie po zakończeniu i ognia od nowa...