Skrypt forum został zaktualizowany. W przypadku problemów z logowaniem prosimy o skorzystanie z opcji Nie pamiętam hasła.

112l robimy malawi

Nasze doświadczenia z konkretnymi gatunkami ryb, tu również pytamy o obsadę.

Moderator: Administracja

Awatar użytkownika
maxio69
Mecenas
Posty: 922
Rejestracja: 04 sie 2013, 22:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Przeworsk/Mirocin
Płeć:
Wiek: 33

112l robimy malawi

Post autor: maxio69 »

Witam.
Przeszła mi taka myśl przez glowe, że może strzelić sobie Malawi w mojej 112.
Odnośnie tego mam kilka pytań do specjalistów.
Czy jest sens? Czy nie za mało litrów?
Jakie podloze?
Za pewne piach.
Jakie oświetlenie?
Za pewne skromne.
Jaka barwa?
Jakie ozdoby (skały)?
Co z obsadą?
Nie znam się na rybach z tego rejonu.
Awatar użytkownika
K2
Administracja
Posty: 3449
Rejestracja: 28 cze 2011, 7:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Mielec
Akwarium: 240Skalarium/40
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: K2 »

Jeśli masz opcję większego baniaka to poważnie rozważ. Ja osobiście nie robił bym malawi w mniejszym niż 200l. Te ryby dorastają jednak do sporych rozmiarów i są terytorialne co za tym idzie potrzebują miejsca. Jak w 112 to może Tanga?
Awatar użytkownika
maxio69
Mecenas
Posty: 922
Rejestracja: 04 sie 2013, 22:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Przeworsk/Mirocin
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: maxio69 »

Tanganika też mogła by być tylko ze tutaj to nie wiem jak z dostępnością ryb w okolicznych sklepach.
Jakie parametry wody?
Czy tutaj też piasek, kmienie(jakie)?
Awatar użytkownika
Greek
Posty: 1071
Rejestracja: 24 kwie 2015, 15:35
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Akwarium: 450-112-56-25-13
Płeć:
Wiek: 29

Post autor: Greek »

Główną różnica między Malawi, a Tangą, jest to, że jeżeli w tym pierwszym odczyn jest zdecydowanie zasadowy, to w tym drugim jest bardzo zasadowy (8,5 do nawet lekko ponad 9). W kwestii twardości - w Tanganice jest minimalnie większa, ale i tak stosunkowo niska.