No tak, grzałka to nie taka wysoka technologia jak mikroukłady, ale jeśli serwis jest dobry i wymieniają bez problemu wadliwą na nową to chyba nie ma na co narzekać. Na pewno zdają sobie sprawę z tego że część partii dopuszczonej do sprzedaży może okazać się wadliwa i jeśli problem występuje tak jak piszesz w 30/1000 to jest duża szansa dostać w dłużej żywotny egzemplarz.
Nie orientuję się jak jest z gwarancją w Polsce na różne rzeczy, ale dla przykładu napisze że w Austrii kupując wiertarkę czy inny sprzęt w sklepach: baumax, bauhaus, obi itp... nie spisują numeru seryjnego. Można po 2 latach kupić taką samą wiertarkę i oddać na gwarancji starą, po czym jak przyślą nową z nową gwarancją to można ją oddać bo np nie jest już potrzebna. W ten sposób można kupić wiertarkę, powiercić tydzień i oddać bo się tłucze, albo nie działa przód/tył - nawet nikt tego nie sprawdza - i od razu można odzyskać pieniądze za towar.
W Polsce to jest z wiadomych przyczyn nierealne
ale jak wygląda sprawa reklamacji grzałek różnych firm. Są jakieś odmowy z powodu "złego używania" (np. znane z obuwia - nieprawidłowe zakładanie butów, złe chodzenie, ostatnio za duża waga)?